Nyt Chopin Fashion magazine AW2018 er udkommet

Chopin udkommer igen med et af deres eftertragtede modekataloger. Denne gang er det for efterår- og vinter kollektionerne 2018. Du kan hente et i deres forretning på Jægerborg Allé 17, 2920 Charlottenlund eller du kan også se det online her.

Næsten alle kvinder har prøvet at shoppe tøj online, og de fleste gør det igen og igen. Det skyldes den gode oplevelse de får og at man i ro og mag kan overveje købet hjemme fra stuen.

På nettet er der også penge at spare, og butikkerne sørger for at tilbyde en rigtig god service. Når kunderne er på nettet, er det klart at det er dér tøjet også skal udbydes.

Et større udvalg og lavere priser

På nettet findes et kæmpe udvalg af tøj, hvilket både kan være en god ting og en dårlig ting. Kunderne slipper for at føle sig begrænsede af udvalget i fysiske butikker og at gå skuffet hjem uden noget som helst i poserne.

Efter en god portion søgen, kræver det blot lidt tålmodighed, når tøjet skal sendes hjem til forbrugeren – og måske at det skal sendes retur igen det hele. Chancerne for at man gør fejlkøb er desværre større, når man shopper på nettet. Heldigvis er butikkerne fleksible med returnering, som hos de fleste online butikker tilbydes på butikkens regning.

Ikke desto mindre stiller det et større krav til kunden at skulle pakke tøjet ind igen og på posthuset med pakken. Derfor gør mange butikker det også muligt at returnere i deres fysiske butik – hvis de altså stadig har sådan én.

Online shopping gør også, at man med et par søgninger på den vare man er ude efter, kan finde den webshop, som tilbyder den billigst. Det gør konkurrencen på markedet rigtig stor, og webbutikkerne må investere en del i annoncering, fx gennem Google Adwords, og stadig evne at skabe en troværdig kontakt til kunden.

Den personlige vejledning er ikke (helt) væk

For at undgå at kunden blot finder drømmekjolen billigere på konkurrentens hjemmeside, skal webbutikkerne nemlig stadig kunne tilbyde at være personlige.

Det gør butikkerne gennem fx vejledning på en chat eller ved også at have en blog.

Den danske butik Chopin, som har en fysisk butik i Charlottenlund, er en af de store webbutikker, der gør det på den måde.

De har en blog og udgiver et magasin, så de kan sikre at de nye trends stadig får spotlys, og at de på den måde kan vejlede deres kunder til det rigtige valg.

Vi har fået friheden til at shoppe når vi vil, og vi kan gøre det på farten. Derfor sker rigtig meget af shoppingen også fra mobilen, hvilket stiller endnu større krav til webbutikkernes tilgængelighed.

Det viser sig nemlig, at mange webbutikker vælges fra, hvis ikke brugervenligheden er høj og webshoppen nem at navigere.

De ændrede tendenser i kundernes præferencer om at shoppe online, ændrer altså på hele modebranchen.

Den helt personlige kontakt og bedste vejledning, hvor man også kan få lov at prøve tøjet på, er dog stadig for mange kvinder at foretrække.

Den hyggelige shoppetur med veninden, som efterfølges af en cafétur kan heller ikke erstattes af internettet. Derfor er resultatet af de trendy online butikker nok ikke den store fysiske butiksdød – endnu i hvert fald.

Mette for mode-bloggen.dk

Mode blogger