Mos Mosh laver næsten 100 mill i ordinært resultat for 2018

Den danske iværksætter og modeguru Kim Hyldahl fortsætter sin imponerende vækst med mode firmaet Mos Mosh. Mos Mosh blev først kendt for at lave jeans til kvinder.

Regnskab for 2018 afslører, at Mos Mosh i regnskabsåret øgede sit ordinære resultat fra 62 mio. kr. til næsten 100 mio. kr. Dermed har tøjfirmaet for anden gang næste fordoblet sine tal.

Ledelsen kalder meget overraskende resultatet »meget tilfredsstillende« og forventer, at 2019 bliver endnu bedre. Overskuddet går dog ikke til Kim Hyldahl alene.

I 2017 solgte han 69 pct. af aktierne i Mos Mosh til den tyske kapitalfond Findos. Det indbragte Kim Hyldahl lidt mere end 200 mio. kr.

Mos Mosh blev som tidligere nævnt startet i 2010 af Kim Hyldahl. Mos Mosh specialiserer sig i jeans til kvinder. Kim Hyldahl er fortsat medejer af Mos Mosh ligesom han også varetager direktørposten i selskabet.

Mos Mosh har løbende udvidet sortimentet, således man i dag tilbyder fulde kollektioner. De bliver solgt i en række europæiske lande, og brandet er særligt stort i Tyskland.

Mos Mosh sælger kvalitet for pengene

Mos Mosh er en designer, hvis tøj ligger i den lidt højere ende af skalaen rent prismæssigt. Men når du først har prøvet et stykke tøj på fra denne leverandør, så vil du forstå, at du får værdi for øre og så lidt til. For kvaliteten og holdbarheden er helt i top.

Dette skyldes blandt andet de nøje udvalgte materialer, men også den store fokus på god og samvittighedsfuld produktion, som kendetegner Mos Mosh og deres samarbejdspartnere rundt omkring i verden. Mos Mosh´ største forhandler finder du i Charlottenlund hos Chopin.

Virksomheden beskæftiger 27 medarbejdere og har en egenkapital på 108 mio. kr.

 

Mette /Mode Bloggen

Mode blogger