Ciff om ny dagsorden

CIFF melder nu om ny dagsorden: En livsstilsplatform samt en forbedret fashion-platform i København.

CIFF åbner den 1. til 4. februar 2015 med en udvidet Crystal Hall, udvidet og bedre plads til Sleek + Style Setters i Bella Center samt en helt ny platform for herremode.

“Datoerne er placeret så optimalt som muligt med start en søndag, som dermed giver mulighed for tre hverdage; mandag, tirsdag og onsdag.

Hverken fredage efter klokken 14 eller hele lørdagen har været optimale i meget lang tid. Derfor starter vi søndag for primært Skandinavien og de tidlige ugedage for internationale gæster,” skriver CIFF i en pressemeddelelse.

Ny platform: CIFF Raven

Forum tages i brug til en helt ny selektiv Mens Collections + Lifestyle-platform med navnet CIFF Raven, der er kurateret af teamet bag Crystal Hall.

København får dermed for første gang en topinternational destination med et enkelt og clean budskab til internationale indkøbere og presse.

Dermed har byen også for første gang mulighed for at tage konkurrencen op med udlandet, som alle (undtagen Berlin) har modeuger opdelt efter herremode og damemode.

”Med den nye destination i Forum og målrettede datoer har vi fået en særlig og efterspurgt mulighed for at åbne et helt nyt koncept med cool og lækker indretning, international segmentering samt CIFFs dynamiske og professionelle services overfor udstillere og indkøbere samt pressen,” siger Kristian W. Andersen, Fashion & Design Director CIFF.

Ambitionen er at skabe Europas førende og bedst kuraterede Mens Collections + Lifestyle-destination
Nye såvel som eksisterende brands fra Forum, der matcher ind i det nye koncept vil blive informeret og udvalgt af teamet bag Crystal Hall for at skabe det rette og mest relevante mix.

Starworks Group med base i London/NYC/LA vil stå for den internationale promovering i samarbejde med CIFF’s Global Relations Team.

Samtidigt med udvidelsen af messerne introduceres en helt ny Concierge Service over for VIP-gæster, der besøger de to messer i København.

”Dette gør vi for at sikre, at tiden udnyttes optimalt og professionelt med fokus på at øge flowet af indkøbere og presse mod de udstillende brands, men også for at vi på samme tid har mulighed for at give vores gæster en endnu bedre og mere indgående oplevelse af København – fashion, food og design,” fortæller Kristian W. Andersen.

Bella Center vil have hele verdens opmærksomhed
Med den store investering og de mange nye aktiviteter er målet for Bella Center, at København skal være ultimativ one-stop-shop destination for mode og design.

’’Vi tror på, at vi kan få hele verdens opmærksomhed og interesse rettet mod København med de to hovedaktiviteter, Northmodern og CIFF.

Uagtet de i dag ligger den 18-20. januar 2015 (northmodern) og 1.-4. februar 2015 (CIFF), så er livsstilen i Skandinavien, Københavns hippe status som en af verdens bedste byer, og hele fænomenet Danish modern med de danske møbelarkitekter sat sammen med verdenssuccesen med den nordiske mad grundlaget for, at vi i Bella Center udfordrer status quo og målrettet arbejder på at gøre København til centrum for skandinavisk mode & design og den ultimative one-stop-shop destination for hele den europæiske mode- og designindustri’’, fortæller Allan L. Agerholm – koncerndirektør for Bella Center-koncernen.

Mette /Mode Bloggen

Mode blogger